Vidzemes Augstskola tehnoloģiju festivālā “EdTech & STEAM 2019” demonstrē studentu sniegumu

25.maijā Daugavas stadionā norisinājās Latvijā pirmais izglītības tehnoloģiju festivāls “EdTech & STEAM Festivāls 2019”! Pasākums bija caurvīts pārsteidzošiem jaunatklājumiem, kas pierādīja to, cik aizraujoša var būt tehnoloģiju lietderīga izmantošana izglītības mērķu sasniegšanai.

Festivāla atklāšanā Saeimas Informācijas tehnoloģiju un inovatīvas uzņēmējdarbības apakškomisijas vadītājs Reinis Znotiņš un Kultūras ministrijas Valsts sekretāres1 vietnieks kultūrpolitikas jautājumos Uldis Zariņš uzrunās uzsvēra STEAM pieejas nozīmīgumu un potenciālu mūsdienu un nākotnes izglītībā. Savukārt, Daugavas stadiona vadītājs Guntis Zālītis iezīmēja Daugavas stadionu ne tikai kā sporta un kultūras pasākumu centru, bet arī vietu, kur attīstīt izglītības nozari!

Festivāla ietvaros norisinājās sacensības dažādās STEAM disciplīnās. Vienas no sacensībām pirmo reizi norisinājās ne tikai Latvijā, bet pat pasaulē. Šajās robotikas sacensībās piedalījās vairāk nekā 100 dalībnieki no Rīgas un Latvijas reģioniem un to unikālais koncepts paredzēja to, ka sacensībās piedalījās bērni kopā ar vecākiem. Sacensību arēnā valdīja visdažādākās emocijas un aizraujošās cīņās tika noskaidroti uzvarētāji, kuri saņēma balvas no LEMONA Electronics, Portāls Virtual Reality Riga, Insplay, Transporta un sakaru institūta.

Pirmo reizi izdevās vienkopus savākt plašu STEAM (Science-Technology-Engineering-ArtsMathematics) uzņēmumu kopienu. Papildus vecākiem, bērniem un izglītības iestādēm, festivālā piedalījās arī uzņēmumi, kas savos izglītības produktos izmanto tehnoloģijas, uzņēmumi, kuri darbojas pēc STEAM pieejas un arī izglītības iestādes, kas savās mācību programmās izmanto STEAM konceptu. Tas ir būtisks panākums, kas deva iespēju pirmo reizi kopā novērtēt visu daudzveidīgo STEAM kopienu un atklāt savstarpējās kopsakarības, lai turpmāk apvienotos, sadarbotos un popularizētu STEAM pieeju izglītībā un tehnoloģijās.

Festivālā piedalījās tādi uzņēmumi kā Baltic 3D, uzdevumi.lv, DJI Latvia, LEMONA Electronics, Insplay, Portals Virtual Reality Arcade, Transporta un sakaru institūts, Vidzemes Augstskola, Erica Synths, Liepājas universitāte, Eirik Brandal, Bizplay, First Lego League, izdevniecība “Liels un mazs”, Wiserstate, Eco-Buddy, Aranet, videogames.lv, solfegi.io.

Pasākuma apmeklētāji atzina, ka festivāls bija jaunatklājumiem pilns un patiesi aizraujošs pat tiem, kuriem STEAM pieeja, kā arī ar tehnoloģiju jomu kopumā ir bijusi ļoti maza saskarsme un zināšanas! STEAM uzņēmumiem izstādes laikā izdevās parādīt pat visneticamākos veidus, kā tehnoloģijas var attīstīt izglītības nozari un cik svarīga loma tām ir mācību procesā!

Paneļdiskusijas “Kas ir STEAM?” laikā pasākuma apmeklētāji guva noderīgu informāciju par šo mācību pieeju, tās izmantošanu un iespējas, ko tā var sniegt.

Paralēli sacensībām un aizraujošajiem uzņēmumu stendiem, pasākuma apmeklētāji varēja iesaistīties muzikālās aktivitātēs kopā ar Andžeja Grauda bungu skolas audzēkņiem. Daugavas stadiona centrālajā arēnā bērni apguva vieglatlētikas pamatus kopā ar bērnu vieglatlētikas jeb "Kids Athletics" programmas pārstāvjiem.

Festivālu rīkoja Biedrība “Tehniskās izglītības un jaunrades skola” (Starptautiskā Inovāciju skola), kas ir viena no Latvijas vadošajām STEAM interešu izglītības organizācijām. Biedrība darbojas kā reģistrēta izglītības iestāde, un tās mērķis ir popularizēt tehnisko izglītību, inovācijas un veicināt tehnisko jaunradi, īpaši bērniem un jauniešiem.